Pojedine banke u Srpskoj izmislile su i uvele još jednu i to nezakonitu naknadu i počele naplaćivati ukrupnjavanje i usitnjavanje papirnog ili kovanog novca.
Na priznanici koja je u posjedu portala CAPITAL koju je ovih dana izdala NLB banka u Banjaluci, vidi se da je za ukrupnjavanje novca u ovoj banci naplaćeno pet maraka, ali nije ispisano o kojem iznosu novca se radi niti u kojim je apoenima vršena zamjena.
Na sajtu ove banke u posljednjem cjenovniku piše da se ukrupnjavanje kovanica i novčanica do 100 maraka naplaćuje jednu marku, do 500 maraka dvije marke, od 500 do 1.000 maraka je pet maraka, a preko 1.000 maraka naplaćuje se 10 maraka. Ovo jedna u nizu preskupih bankarskih naknada o čemu je CAPITAL već pisao.
Ono što je posebno upadljivo je da na ovu uslugu banka nije obračunala niti platila PDV.
Izvršna direktorka Udruženja potrošača “Don” Murisa Marić kaže da nikada do sada nije čula ovako nešto i da ne vidi razlog da se naplati brojanje i zamjena novca, ako se ne radi o starim ili oštećenim apoenima.
“Zaista sam zatečena da su počeli da naplaćuju ovu uslugu. Izgleda da ćemo uskoro plaćati i kada im kažemo “dobar dan”. Kako se mi kao potrošači ne bunimo, onda se banke i ponašaju kako hoće. Niko ni ne kontroliše šta sve naplaćuju, pa se tako šokiramo kada nas zateknu. Ovo je definitivno posao za ombudsmana za bankarstvo, pogotovo kada vidim da nisu obračunali PDV i daje to čist dobitak banke”, kaže ona.
Marićka govori da čak i kada banka profitira o našeg novca koji dalje ulažu i daju, oni biraju da još više zarade.
“Svjesni smo da banke žive od provizija, one su i do sada bile previsoke, ali da dođete u poziciju da neko dijete štedi novac i donese u banku da ga položi, šta će biti? Naplatiće mu ukrupnjavanje, otvaranje računa, vođenje računa, štednju? Ima li tome kraja?”, kaže Marićka.
Ona kaže da svaki put kada poskupe bankarske usluge, ljudi dobiju još jedan motiv da novac podignu i čuvaju kod sebe, jer se sve ostalo ne isplati.
“Sve je poskupjelo, ali šta je to trebalo banci da i to uvede? Ljudi više nemaju mogućnost da biraju. Trebalo bi da možete odabrati onu banku koja vam nudi najbolje mogućnosti i jeftinije pogodnosti. Ovo je poražavajuće kada nas uslovljavaju i naplaćuju čak i ove usluge”, kaže Marić.
U kancelariji Ombudsmena za bankarstvo Republike Srpske takođe nisu čuli za ovu uslugu i smatraju da ona ne bi trebalo da se naplaćuje jer tu zapravo ni nema usluge.
“Zamjenjivanje kovanica za novčanice i obrnuto nije osnov za naplatu usluge. Čak ni da se radi o većoj količini sitnog novca. Ovo nije logično niti je obuhvaćeno definicijom usluga. Zašto bi se to naplaćivalo kada možete i u prodavnici ili u svom domaćinstvu da zamijenite novac?”, rekli su nam u kancelariji Ombudsmena za bankarstvo Republike Srpske.
Iz NLB banke nismo dobili odgovore na pitanja o naplati ove usluge.
Pregledajući sajtove i cjenovnike tarifa i usluga drugih banaka u Srpskoj nismo uspjeli da pronađemo da bilo koja od njih naplaćuje ovu uslugu.
0 Primjedbe
Iznesi svoj stav - Ostavi komentar!